2 Eyl 2012

jQuery Kullanmadan CSS Açılır Menü Yapımı

Gecenin bi vakti ne yapacağımı düşünürken, aslında zamanında bana da çok lazım olan bir konuya deyineyim ve bu örneğimi sizinle paylaşayım dedim, oldukça basit bir hiyerarşisi olan kafa karıştırmayan bir kod sistemi ile sitelerinize basit bir css menü ekleyebilirsiniz..







CSS Kodu:

<style type="text/css">
ul, li, a {padding:0; margin:0; text-decoration:none; list-style:none}
#menu li {float:left; background:#CC3333; margin-right:1px}
#menu li:hover {background:#000000;}
#menu li a {display:block; padding:10px; font-family:Arial; color:#fff}
.acilir:hover ul.menu2 {display:block} <!-- olay burada bitiyor.. -->
.menu2 {width:200px; position:absolute; background:#000; display:none;}
.menu2 a { border-bottom:1px #999999 solid;}
</style>



HTML Kodu:

<ul id="menu">
 <li><a href="#">Ana Sayfa</a></li>
   <li><a href="#">Hakkımızda</a></li>
 <li class="acilir"><a href="#">Ürünler</a>
     <ul class="menu2">
        <a href="#">Klavye</a>
        <a href="#">Monitör</a>
        </ul>
    </li>
 <li><a href="#">İletişim</a></li>            
</ul>

Ön izleme:


9 yorum:

  1. css kodunuza ekleyin->
    .acilir ul.menu2{display:none}
    yoksa her zaman açık durur

    YanıtlaSil
  2. hocam menüyü temama ekledim gerçekten hoş durdu ama açılır menü sidebar ın altında kalıyor bu sorunu nasıl halledebiliriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. z-index ile üste getirebilirsiniz. selamlar.

      Sil
  3. selam arkadaşlar bende bu nu denedim ama sliderin altında gözüküyo z-index i de denedim ama olmadı ne yapmam gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. z-index i hangi div e uyguladınız ?

      Sil
    2. menünün css koduna ekledim
      .acilirmenu
      {
      z-index:auto;
      }

      Sil
    3. .acilirmenu
      {
      z-index:9999;
      }

      şeklinde denermisiniz.

      Sil
  4. kolay gelsin ana menü tamamda açılır menü altta kalıyor gizli şekilde ne yappmam lazım

    YanıtlaSil